• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Continua l'increment de vendes d'autocaravanes

Autocaravana

El sector de l’autocaravaning ha experimentat un creixement notable en els darrers anys. El 2023, les vendes van augmentar un 5%, impulsades principalment per la popularitat de les furgonetes camper, que s’han convertit en una tendència important per la seva versatilitat i preu més baix.

Aquest creixement va continuar amb una pujada del 7,1% el març de 2023 respecte a l'any anterior. A més, el mercat de lloguer ha mostrat una gran demanda, amb una ocupació gairebé total durant els mesos de més activitat.

Aquest auge està relacionat amb la cerca de formes de viatjar més flexibles i autònomes, especialment després de la pandèmia, i ha generat un interès creixent en els vehicles recreatius com a opció de vacances. Es preveu que aquesta tendència continuï a l’alça, impulsada per la demanda d’autocaravanes, tot i que Espanya encara es troba lluny dels nivells d’altres països europeus com Alemanya o França pel que fa a infraestructures i nombre de vehicles.

Tot i això, el sector també s’enfronta a reptes, com l’augment de preus i la falta d’àrees de servei per a autocaravanes, fet que limita la seva expansió en algunes regions d'Espanya​.

El sector de l'autocaravaning ha mostrat un petit creixement el 2024, impulsat principalment per les matriculacions d'autocaravanes. Tot i que les vendes de campers s'han mantingut estables respecte a setembre de 2023, el mercat d'autocaravanes ha estat el motor principal d'aquesta pujada. Dins del segment de campers, les *urban vans* continuen superant els campers tradicionals, però amb un creixement més moderat.

vendes setembre 2024

Pel que fa a les caravanes noves, les xifres de matriculacions també s'han estabilitzat. El mercat de segona mà, per contra, segueix mostrant força, amb un increment notable de les vendes.

Malgrat els bons resultats, factors externs com la inflació moderada i les millores en les condicions de finançament, juntament amb la incertesa per conflictes internacionals, podrien tenir un impacte en el futur del sector. El conflicte a l'Orient Mitjà, la guerra a Ucraïna i les eleccions als Estats Units podrien distorsionar les previsions de creixement optimistes del caravaning.

Aquestes condicions podrien influir de manera significativa en el mercat, tot i que es preveu una recuperació gradual després de les caigudes de 2022 i principis de 2023.

Dades facilitades per l'Associació Española de la Industria y Comercio del Caravaning (ASEICAR).

Cercador

Alguns viatges

  • Via Verda per la Terra Alta i Baix Ebre +

    Un cap de setmana de tres dies fent bici per la Via Verda de la comarca de la Terra Alta i el Baix Ebre. El projecte de construcció del ferrocarril Llegir més
  • Marroc en Nadal +

    Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Escapada al Solsonés +

    Sortim de Begues, dissabte a les 10 de matí, direcció a Clariana del Cardener (Solsonès). Passat aquest poble a mà esquerra, es troba la cruïlla que va al pantà de Llegir més
  • Les gorges del Segre +

    La nostra sortida va ser d'un dia i mig, ja que la Francesca els diumenges treballa. Bé, després de dinar, rentar els plats i endreçar una mica la cuina vam Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí