Benvingut,
Convidat/da
|
|
|
|
Bon dia,
només per si algú pensava visitar la Bretanya aquest estiu i necessita informació actualitzada, al marge de guies o relats de viatges previs: la setmana post-Sant Joan hi vam anar, va ser un curt viatge de 7 dies, en concret per allò que diuen la Bretanya Sud o franja inferior de la "banya", molt de litoral i evitant grans viles. Resum, a destacar per mi: clima suau ( 13-27C), però que amb sol permet el bany a la platja; moltes facilitats per a les autocaravanes ... i pocs autocaravanistes ( en temporada alta deu ser diferent, segur); el món bretó genuí de la vila de Lokorn (fr.:Locronan); excursió per la Berg ar Raz ( fr. Pointe du Raz), el finis terrae francès; o una mica de bici a l'ombra del Phare d'Eckmul. Si algú pensa visitar-la i pensa que el puc ajudar doncs això: a disposar! Salut i encert!
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres”
John Steinbeck
, autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: enric72
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation. |
|
La Bretanya és un lloc on vam estar (encara amb la caravana) que ens va encantar. Algun dia hi tornarem, segur. Gràcies per la informació.
Quin luxe seria tenir més temps lliure...
|
|
Hi podríem anar una setmaneta per cap d’any.
Ahir una filla ens va desmuntar l’stage d’esquí que anàvem a fer per a ella com cada any als Alps, i si ella no ve, en David i jo hem decidit gaudir d’aquesta setmana solets a la Bretanya. Necessitaria recomanacions d’on anar. Som amants de natura, pau, bon vi i ostres. M’agradaria veure paratges amb fars, acantilats,... Fa uns dos o tres anys ens va passar gairebé el mateix: el dia u de gener, a l’hora prevista per a sortir, la filla es va desdir i vam desembarcar pala, descansos i radiador elèctric, i fam marxar cap a la Bretanya sense saber gairebé ni on era ... Ens ho vam trobar tot tancat per vacances fins al març. A partir del 2 de gener no quedava ningú enlloc. A Rochefort en Terre va ser difícil trobar on fer un cafè. No vam trobar ostres fins que vam anar a Cancale, on no hi hauríem anat a l’estiu, per por de massa gent, però en aquestes dates era dels pocs reductes amb establiments oberts. Aquesta vegada tinc cinc-sis dies per descarregar relats i anotar recomanacions. Qualsevol comentari sobre llocs imperdibles segons el vostre criteri l’agrairé. Sent from my iPad using Tapatalk 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
No et puc ajudar, Eva, no conec la zona si bé és una de les que tinc en ment algun cop poder estar-hi.
De fet, tinc una pregunta semblant a aquesta que fas tu de Cap d'Any, però obro un tema nou i així deixo aquest centrar en la la Bretanya. Salut i Bones Festes!! One live, live it
|
|
No pateixis, Jordi.
Entre els consells de la Cargoleta i alguns relats més he anotat Quimper, Pointe de Raz, Baie des Trepassés, Locronan, pointe de Saint Mathieu, Meneham, Ploumanac'h . Potser afegirem Roscoff, Dinant, Quiberon. Sent from my iPhone using Tapatalk 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
S’hi pot afegir Carnac i els seus menhirs
Queda una mica apartat de la costa pero es maco Fougueres Jossselin amb el seu Castell Concarneau Si fa mala mar no deixeu de visitar Pointe de Raz que he vist que ho teniu apuntant l’aigua per sobre del far es impressionant A la fi dona per mes d’una setmana segur que tornareu Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk |
|
Moltes gràcies, Carlos, clavaré 4 xinxetes a un mapa i així ho tindré tot endreçat.
Tant que m’agrada preparar els destins, i ja és la segona vegada que anirem a la Bretanya sense preparar-ho. Sent from my iPad using Tapatalk 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Bon dia ...de Nadal :-D
Mai m'he mirat la Bretanya amb ulls hivernals, però vaja, per si ajuda: 1. nosaltres vam visitar al juny del 2017, la part sud. Relat, per si serveix: www.autocaravana.cat/2018/01/viatge-amb-autocaravana-per-la-costa.html Posat a destacar un lloc que ens va agradar: Lokorn ( Locronan, en fr.) com a poble bretó molt guapo que ben mereix una parada, al marge de l'època de l'any. Bonus: disposa d'àrea d'autocaravana a l'entrada del poble.. 2. En aquella època vaig trobar aquesta web, sobre visitar el seu finisterre amb autocaravana. Per si serveix: www.finisteretourisme.com/parcourez-le-finistere-en-camping-car Ara que hi penso, si sou pel Finistère la tarda del 31 de desembre contemplar la posta de sol del darrer dia de l'any pot tenir el seu què. Bonus: jo allà vaig contemplar per primera vegada, en una posta de sol estival, el raig verd ( ca.wikipedia.org/wiki/Raig_verd ). I crec que ja està. Salut i encert! i bona ruta!
John Steinbeck
|
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Last edit: per MarceCRN.
|
|
Gràcies mil, poso fil a l’agulla.
El dia 31 he d’estar connectada a l’ordinador en horari laborable, de guardia per atendre incidències, i estic valorant si necessito electricitat (segurament amb la placa solar i l’inversor tinc prou autonomia) o només 4G. Encara no sé si plantar-nos a un càmping, aparcar a una ciutat o buscar un racó bucòlic. La idea d’una bona posta de sol a un lloc mític com el Finistère és molt bona. En David agafa la cámera, l’has motivat amb això del raig verd (que no sé si a l’hivern també es pot veure) Sent from my iPad using Tapatalk 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
Last edit: per EvaV.
|
|
Ja tornats de la Bretanya, amb més feina a fer (llista de pendents de visitar) que quan vam marxar...
Parada per sopar en ruta a Sauternes, dues nits a Quiberon (inclòs el dia de guàrdia), parades a Quimper, far d’Eckmühl, posta de sol a la pointe de Raz i visita a rodalies, espectacular ambient amb un mercat de Nadal que no ens esperàvem a la preciosa Locronan, pont habitat a Landerneau, dos espectaculars recintes eclesiàstics a Lampaul-Guimiliau, i pernocta dalt del “cim” de Menez-Hom. Deixem pendent molt del que duia anotat, i tot el que ja havia descartat. I a més, algun dia volem fer les zones de Sauternes, Burdeus, Cognac, canal de Midi ... Sent from my iPad using Tapatalk 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Caram. Si ho penges al blog avisa, pinta molt bé
Enviat des del meu SM-G950F usant Tapatalk |
|
Vaig anar escrivint, però no em quedaven megues i no ho vaig pujar.
Vinga va, doncs aquí va la primera entrada: www.evav.es/1-en-ruta-centelles-sauternes/ Sent from my iPad using Tapatalk 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: merce67
|
|
Hoal!
i gràcies per compartir el relat, fantàstic! I sí, ja conec aquesta sensació de "Ja tornats de la Bretanya, amb més feina a fer (llista de pendents de visitar) que quan vam marxar..." ![]() Amb el temps hem tendit a focalitzar les destinacions: millor una destinació limitada en l'espai que no un destí gegantí; però vaja! encara i així, que hàgim visitat un espai petit sempre tornem amb la mateixa idea "la propera vegada no hem d'oblidar visitar A,B,C.. i Z.". Salut i encert!
John Steinbeck
|
|
Marce, gràcies a tu per llegir.
Nosaltres també triem zones cada vegada més petites , menys extenses, però sempre descobrim infinitat d’alternatives addicionals a les que ja portàvem treballades. Vaig publicant etapa a etapa, la segona ja és a www.evav.es/2-en-ruta-sauternes-quiberon/ Sent from my iPad using Tapatalk 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Continuo aprofitant aquest teu fil, Marce.
He publicat la tercera etapa del mini-relat de les vacances de cap d’any a la Bretanya. En concret, el dia de fi d’any a Quiberon. Em tocava estar de guardia i vam quedar-nos a passar un dia força tranquil per aquesta zona. www.evav.es/3-acomiadant-lany-a-quiberon/ Sent from my iPad using Tapatalk 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Aiiiixxxx.....ja estic "enganxat" a un nou relat teu, EvaV !!!! :-) :-)
Maquíssim, com sempre... One live, live it
|
|
Ostres, moltes gràcies, Jordi.
Darrerament tinc els relats molt abandonats i m’alegra molt que t’agradi, atès que amb l’experiència de no haver escrit Lofoten 2017 (i em dol, el destí era espectacular), al 2018 vaig optar per escriure i publicar al dia. Les fotos són dels mòbils i l’estil gens depurat. Però va ser estrenar la meva web el dia 1-O 2017 i deixar de tenir temps .... Si no ho he publicat al dia, és perquè no tenia dades per a pujar fotos mentre hem estat en ruta aquests dies. Sent from my iPad using Tapatalk 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Nova entrega, etapa 4.
Quimper i pernocta al far d’Eckmühl www.evav.es/4-estrenem-2019-a-quimper-i-amb-pernocta-a-sota-un-far/ Sent from my iPad using Tapatalk 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
Bon dia!
i sí, els fars són molt macos, suposo que també ajuda el fet que l'entorn on es troben, molt desolats, acostuma a afegir més bellesa a tot el conjunt. Sobre el far d'Eckmül crec que vaig llegir que el va construir, de la seva butxaca, un alt oficial de l'estat major de Napoleó... millor no preguntar d'on va treure la seva fortuna :-D . Nosaltres hi vam fer una mica de cicloturisme pel camí de ronda que passa pel seu peu. (Apunt: el far d'E. és el de l'esquerra; el de la dreta i més petitó (foto superior) és un far previ al d'E.) Salut i encert! i guapo el relat (i les fotos).
John Steinbeck
|
Last edit: per MarceCRN.
|
|
Gràcies, Marce,
Per la primera foto es veu que hi vau pujar, a més de fer cicloturisme. Molta enveja em fas. He vist moltes fotos de la seva escala de cargol, i també he llegit sobre una sala forrada de fusta on feien guàrdia abans no l’automatitzessin. A l’hivern és tancat i no es pot visitar. Quan vaig veure el camí de ronda, em vaig dir que m’encantaria fer-lo en bici, però no sóc gens ciclista. En vau fer gaire tros? Sent from my iPad using Tapatalk 2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
|
|
|