• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA:

GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51417

Bona tarde companys.

Una pregunta, vosaltres utilitzeu GPS d autocaravana, un GPS normal de turismo de tota la vida o alguna APP de móbil?.
Que preferiu?, Que veieu millor?.

Salutacions i quilometres

Enviado desde mi Redmi 5 Plus mediante Tapatalk

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51418

• nouespai
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Quin luxe seria tenir més temps lliure....
  • Missatges: 1806
  • Gràcies rebudes: 46
Nosaltres, des que les pantalles dels mòbils s'han fet grans usem google maps o here. En alguna ocasió hem usat la pantalla de la tauleta.

Fa temps vaig mirar un tom-tom per camió però llavors era molt car. La veritat és que, si funciona bé, no ens hauríem ficat per algun carreró...
Quin luxe seria tenir més temps lliure...

Re:GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51420

Nosaltres a l’auto portem el Igo a la moto el tom tom i cuan anem a peu Google si no hi han dades maps.me
Salutacions

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51421

El igo el portes al mobil?, o en dispositivos GPS?, tinc sentit que la marca Naviontruck porta el igo i tambè está la versión adventure que es per Camper, caravana i AC.
A aquestes GPS li pots acoplar la retrocamera i surt prou be de preu
Salutacions a tots

GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51423

Bones...

En el meu cas actualment a l'AC com a navegador faig servir un XTRONS amb IGO. Per una senzilla raó, és el que venia instal·lat en el sistema multimèdia quan la vaig comprar.
Que estigui integrat dins l'aparell multimedia de l'AC a mi m'agrada. Son menys "trastos" per allà sobre

Com tots els sistemes de posicionament per satèl·lit, jo entenc que s'ha de diferenciar com a mínim tres aspectes: hardware, software i cartografia.en el cas de navegadors.
L'aparell que duc jo és un Xtrons (hardware), que com deia és el que venia ja amb l'AC. No és que estigui especialment content amb ell i probablement no és l'equip que triaria si hagués de comprar un, però el continuaré fent servir mentre duri i no peti.
El navegador que duia instal·lat és el IGO, i com tots els softwares te el seu concepte de menús, pantalles, etc... a mi m'ha costat una mica fer-me amb ell; amb algunes coses és poc amigable, en d'altres va molt bé.
I potser una de les més importants, per a mi, la cartografia que puguem dur instal·lada. Que pugui estar lo més actualitzada possible jo ho agraeixo molt quan t'estàs movent per algun lloc que no coneixes gens (fora del país).

Tanmateix, si em cal, sempre puc tirar també de qualsevol app del telèfon mobil, com alguna vegada ja hem fet. En aquest cas, per comoditat (o vagancia) normalment utilitzo Google Maps, encara que no m'agrada massa. Haig de reconèixer però que per a usar en el vehicle o a peu, o cercar informació, etc, va bé.
El que sí faig si surto a l'estranger és descarregar-me prèviament els mapes de la zona en la que em mouré i així tens disponibilitat i no et cal estar "online" gastant dades de la tarifa. Si no recordo malament, la durada dels mapes descarregats per a fer-los servir "off-line" és de 30 dies.

Per altre banda i depenent del que vagi a fer (senderisme, rutes llargues a peu, etc) agafo un "GPS" (tenim comunment el mal costum de dir-ne així) pelat, sols de posicionament per satèl·lit, waypoints, tracks, etc... Però això ja és una altre història.

Salut !!
One live, live it

GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51424

Totalment d'acord amb tu Jordimt, contra menys trastes pel mig millor que millor, pero aixó mateix preguntava, clar una altra opció sería posar un aparell de radio 2 din, peró tampoc sé si van massa be, el que segur que no vull, es portar GPS, pantalla de retrocamera, móbil, etc...
Salutacions

Re:GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51425

Efectivament l’Igo el porto amb un Xtrons que ja venia instal·lat per mi es important tenir el mapes actualitzats ja que a mi hem van tots força be, el que ja no faig es afeixir Pois ho miro a les app habituals poso les coordenades al GPS i andando
Salutacions

Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

Re:GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51427

carlos.mataro va escriure: ... el que ja no faig es afeixir Pois ho miro a les app habituals poso les coordenades al GPS i andando

Jo, carles.mataro, sí afageixo POIs. Em vaig crear un grup nou d'ells i allà els vaig posant amb una subcarpeta per a cada pais. De moment sols però llocs de pernocta, ja sigui àrea com a tal o parking amb possibilitat o no de dormir.
Per exemple: (CAT) Població o lloc XXX PDN
On PDN=Parking Dia i Nit, PD=Parking Dia i PN=Parking Nit
Així d'aquesta manera, al cap de temps sé què es pot (o podia en el seu moment) fer.

Al camp de "notes" hi poso detalls com per exemple quins serveis hi ha: grises, negres, aigua, 220v , cost, etc...

Més d'un cop ja m'ha anat bé!!

Salut...
One live, live it

GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51428

Putxet va escriure: una altra opció sería posar un aparell de radio 2 din, peró tampoc sé si van massa be, el que segur que no vull, es portar GPS, pantalla de retrocamera, móbil, etc...

Jo ho porto tot en un 1 DIN, aquest...xtronspain.com/radio-1-din/19-radio-dvd-gps-1din-universal-c...xtraible-sd-usb.html però com deia, és el que ja venia amb l'AC i per tant m'adapto a ell.
Si hagués de triar però, no agafaria aquest. Potser un amb Android sí, però no amb WinCE de sistema operatiu.

Salut !!
One live, live it
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Putxet

GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51432

Si, si, seria un dispositiu android, aixó segur, el tema després seria quin GPS posar-hi, vull dir el sigyc, igo, navion.... i el que está clar es que hauria de tenir entrada de retrocamera.

Salutacions a tots

GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51449

Bon dia!
Veig que domineu el tema, déu n'hi do!
En aquest tema sóc molt bàsic ...per no dir primari : procuro viatjar amb un bon mapa-llibre de carreteres en paper ( Michelin si és possible, hem vist que és la millor, al menys en l'Europa occidental; i amb la millor escala disponible); i en situacions urbanes tiro del google maps i sentit comú.
Ah! i portem una brúixola al parabrises per validar que anem en el sentit de la ruta que toca, sobre tot quan la geografia no ofereix referències clares.

( eps! no és conya: és de ventosa i la podeu veure sobre el neteja parabrises de l'esquerra :-D )

I si cal, segons el país i sobre la marxa, hem comprat un mapa de carreteres específic de la regió/país que estem visitant, en benzineres o botigues locals.

Salut i encert! i gràcies per aquest fil, seguiré aprenent de les vostres aportacions .
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Last edit: per MarceCRN.

GPS o APP fa 4 anys 3 mesos #51454

El problema del mapa, es que has d'anar amb algú que sàpiga interpretar-los :huh: , jo també en porto de mapes d'Espanya, Portugal i França que es per on més ens movem, peró l'ajuda d'un GPS es una gran ajuda i si es d'aquests que pots posar les dades de l'autocaravana, doncs millor, ja que no hem d'oblidar que algunes vegades, el sentit comú falla.
Crec que la majoria portem suport en paper de mapes, arees, etc..

Salutacions i quilometres

GPS o APP fa 4 anys 2 mesos #51457

Hola!
i és cert!, el copilot és vital per anar verificant que es va per la ruta que toca. En el nostre cas, que la Montse i jo som geòlegs, no és problema i tenim per la mà això de llegir mapes i orientar-nos; i puc dir amb molt d'orgull que som capaços de perdre'ns amb total criteri i coneixement de causa B-) .

Anècdota: primera sortida a país germànic, en la perifèria d'un poble gros de la Selva Negra, comencem a veure cartells de carretera que marquen repetidament una destinació que tothom seguia, diligentment consultem el mapa de torn i ...no trobem el poble!!!! què ens està passant!!!, ens he perdut!!! ... minuts més tard ens adonem que el cartell venia a dir "Desviament" en alemany, al poble estaven en obres i desviaven el trànsit per una altra ruta...encara riem per casa.

Salut i encert! i bona ruta ... sigui equivocada o no.
“...nosaltres no fem el viatge, és el viatge que ens fa a nosaltres” John Steinbeck , autocaravanista i Premi Nobel de Literatura.

Last edit: per MarceCRN.

GPS o APP fa 4 anys 2 mesos #51458

Umleitung

(no ets el primer ni l'últim !!)
(en terres anglòfones, "Diversion")

Sent from my iPhone using Tapatalk
2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya

Last edit: per EvaV.

GPS o APP fa 4 anys 2 mesos #51517

Nosaltres en el nostre primer viatge a Alemanya vam estar 10 dies en un càmping a la vora del riu Donau. Al tornar a casa ens vam assabentar que era el "Danubio"....
Mercè & Cia.

GPS o APP fa 4 anys 2 mesos #51518

I continuant amb aquest interessant tema dels GPS, algú em pot explicar què significa tenir 1 o 2 DINS??? No tinc ni idea de a què es refereix.
Mercè & Cia.

Re:GPS o APP fa 4 anys 2 mesos #51519

Són les ranures del tablier. Els radiocassettes sense pantalla ocupaven 1 DIN. La majoria d'estris amb pantalla n'ocupen dos (són el doble d'alts)

2005 Noruega, 2006 Finlàndia, 2007 Islàndia, 2008 i 2012 Suïssa, 2009 Irlanda, 2010 Canadà, 2011 Escòcia, 2013 Holanda, 2014 Aigües croates i cims de Dolomites, 2015 Gal.les, 2016 Àustria, 2017 Lofoten 2018 Savoia 2019 Bretanya
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: merce67

GPS o APP fa 4 anys 2 mesos #51522

Hola jovent, jo faig servir el Sygic truck opcio autocaravanes en una tablet de 10" perque aixi veig per on paso si hi ha algun area , parking, camping etc. a prop. I tinc possats totes les areas, parkings, areas autopista, etc.. La ventatja que li veig es que no gasta dades i quan fas una cerca t'ensenya l'imatge del lloc on vas i aixi ja tens una idea del lloc que et trovarás. Al ser truck ja no t'envia per a llocs "complicats", ancara que algun cop segur que fas una mica de volta pero vas tranquil.
Aquets dies estic renovan la info de tot aixo i quan ho tingui si algú l'interesa li podre passar en Sygic (rupi) ó Tomtom (ov2).
Viu cada dia com si fos l'ultim

Re:GPS o APP fa 4 anys 2 mesos #51523

Jo necessitaré una classe, si us plau.

Tinc una tablet. Ara què faig? Instal.lo què?

Sóc antiga, tinc un Tomtom del 2005, on baixo PDIs i rutes.

Re:GPS o APP fa 4 anys 2 mesos #51524

Eva ja es molt bellet ni deus tindre els mapes actualitzats. Jo si tens tablet i te 2gb de ram instala.laria el Sygic. Si vols tel puc passar
Viu cada dia com si fos l'ultim
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: merce67

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

Cercador

Alguns viatges

• 3 dies pel sud de França +

Dia 6 A les 7 del matí tots de peus a terra per anar a buscar l’ac i marxar direcció al sud de França. Només creuar la frontera ens adonem Llegir més
  • Miravet +

Mitjà de transport: Autocaravana Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: No Per descarregar l'arxiu pdf cal clicar AQUÍ Llegir més
  • Vimbodí, Vallbona de les Monges i Verdú +

Si ens haguéssim de guanyar la vida organitzant viatges en autocaravana, ens moriríem de gana. Aquesta setmana teníem plans per anar cap al nord i hem anat cap el sud. Llegir més
  • Petita ruta pels Alps +

Ens hem proposat, per dir-ho d'alguna manera, fer la volta al Montblanc. Sortim de casa al voltant de les 9 hores 30 minuts aproximadament, gairebé sempre fem la mateixa ruta Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12