• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

47 càmpings catalans seguiran oberts i podran fer millores per la modificació del Pla de costes

camping3La Comissió de Política Territorial i Urbanisme de Catalunya ha aprovat inicialment la modificació dels Plans directors urbanístics del sistema costaner, fet que permetrà 47 càmpings catalans situats en primera línia de costa seguir operant i millorar les seves instal•lacions. En alguns supòsits, es permetrà també la seva ampliació. A més, es proposarà el trasllat d’unitats d’acampada o d’instal•lacions dels càmpings terra endins, per tal de prevenir afectacions causades per la dinàmica pròpia del litoral, com ara temporals, onatge, sedimentació o erosió.

Aquesta notícia ha estat molt benvinguda pel sector, ja que algunes de les instal•lacions afectades havien de tancar segons la normativa vigent, sigui per la seva antiguitat, sigui perquè no van tramitar tots els permisos necessaris. Si els ajuntaments ho consideren oportú però es podran regularitzar tots els càmpings avui implantats. Pel que fa a les edificacions existents, es podran rehabilitar però no es permetran noves implantacions i les ampliacions quedaran limitades a les de mida més reduïda.

Els dos Plans urbanístics del sistema costaner existents es van aprovar amb la finalitat de protegir el litoral català d’una excessiva urbanització. Vetllen especialment per una franja de 500 metres d’amplada situada en primera línia de costa. Els 47 càmpings afectats ja estaven operatius des de feia anys en el moment de l’aprovació dels Plans. Ateses les restriccions dels Plans, els càmpings de primera línia de mar no poden millorar les seves instal•lacions, amb el risc de decadència i impacte paisatgístic que això comporta.

D’altra banda, la Generalitat i l’associació professional que agrupa els càmpings lleidatans van signar un protocol per regular les instal•lacions situades en zones inundables. Aquest acord de col•laboració es tradueix en un seguit d’actuacions per minimitzar-ne els riscos, així com les mesures que hauran de contenir els plans d’autoprotecció dels càmpings i la tramitació urbanística que caldrà impulsar per a la regularització d’algunes instal•lacions.

Font de la notícia: Comunicatur.info

Cercador

Alguns viatges

  • Bretanya +

    Hem sortit de Montcada i Reixac amb la caravana cap a les 6,50 del matí cap a La Jonquera, Perpignan, Narbonne, Toulouse, Bordeaux i La Rochelle. Som a 7 d'Agost, Llegir més
  • Itàlia - Eslovènia +

    Després de visitar Morella i la Vall d’Uixó durant la Setmana Santa del 2005 estrenant la caravana i veient de què anava això del caravàning, havíem deixat la caravana parada. Llegir més
  • Les illes Highlands d'Escòcia +

    No tardamos en ver los famosos acantilados blancos de Dover (es nuestra primera vez, la anterior viajamos por el Eurotunnel de noche). Su brillo casi deslumbra. No parecía posible, pero Llegir més
  • Descobrint la ruta dels càtars +

    A plom sobre el penya-segat i amb una vertiginosa verticalitat es van alçar dues sòlides muralles reforçades per unes torres obertes cap a les gorges. Al llarg corre un camí Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí