• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Dissabte, 24 Mai 2008 16:17

Pirineus francesos Destacats

Valorar aquest article
(0 vots)

El més ràpid per anar al Circ de Gavarnie és entrar per Viella o per Bielsa. Nosaltres volíem veure el Port de Puymorens, hi tenim bon record, així que vam entrar per Puigcerdà. El camí és més llarg. Vam dinar a Puymorens.

11-8-2007

Arribem al Circ de Gavarnie a última hora de la tarda. Una àrea d'AC fantàstica, amb vistes enfront mateix del circ. Serveis de buidatge i per omplir, sense llum, 4 euros.

12-8-2007

Excursió cap al Circ. Un camí molt ample, molt transitat, molt cuidat, molt agradable. Lloguen burros i cavalls per fer el camí; les criatures, muntades sobre els ases, disfruten. Camí planer que corre paral•lel al riu, amb grans arbres i gespa als laterals i unes altes muntanyes davant que conviden a caminar. Fins l'hotel del circ, tres quarts d'hora aproximadament. Es pot continuar mitja hora o tres quarts més fins l'alta cascada que es veu caure entre les parets pelades . Val la pena. Però no porteu gos o no podreu passar de l'hotel.

Per la tarda ens dirigim a Pierrefitte Nestalas, i trobem una petita àrea de pique nique a l'entrada de Soulom on passegem pel poble i pernoctem gratuïtament. Només hi ha una font i una furgoneta de crepes.

13-8-2007

Amb la intenció de pujar al Pont d'Espagne anem a Cauterets. Com que plou una mica i fa molta boira entrem a l'àrea i deixem el telefèric per quan el temps millori. Anem a passejar al poble. Comprem una croustade de pomme aconsellable, també vénen unes enormes madalenes que no recordo com es diuen que tenen molt bona pinta. La música acompanya la visita pels carrers.

S'aixeca el dia i anem a visitar el Pont d'Espagne. Hi pots anar caminant (20 minuts de pendent) o pujar a la telecadira. 2,5 €. Cascades i passejos. Pots continuar amb el telefèric fins al llac de Gaube, però compte que si porteu gos no us deixaran pujar, i haureu de tornar a l'aparcament com hem hagut de fer nosaltres.

Tornem a pernoctar a l'àrea de Cauterets, que ja teníem pagada, 4 €. Serveis de buidat, aigua i llum. Resta de la tarda, foto i lectura. Si demà fa bon dia pujarem al llac sense el gos. Si no el fa anirem a Bielsa.

14-8-2007

Pugem al llac en telecadira, val la pena. Fem una excursió d'unes tres hores, anar i tornar, amb pals i botes de muntanya. El camí no és difícil però hi ha llocs molt pedregossos. Endugueu-vos uns bocates i unes begudes. A dalt, al llac, hi ha un bar.

Hi ha molts animals pasturant per aquesta zona. Les vaques passegen entre la gent tranquilament, són clares, més que les del Pirineu Espanyol, de color visó, un marró més fosc. Guapíssimes.

Per la tarda a Bielsa. Ens refiem del Tom Tom i anem per la carretera groga del Coll de Tourmalet. Pensem, així ho veiem. Bé, és maco, impressionant pensar en els ciclistes per aquelles muntanyes altes i pesades. Però si aneu cansats o voleu arribar més aviat agafeu la carretera vermella, la de Tarbes. Finalment, arribem al túnel de Bielsa i resulta que només són 3 kilòmetres...

Es podria continuar fent turisme pels pirineus aragonesos.

A prop de la sortida túnel de Bielsa es troba la desviació a la Vall de Pineta, és amb Ordesa, l'altra vessant, amb zona d'acampada lliure.

Més a l'est, passat Benasque, als peus de Vallibierna altra zona d'acampada, tots dos llocs amb possibilitats de bones excursions.

Passem per Ainsa, poble recomanable. Nosaltres ja el coneixem i anem cap a Montcada directes.

Més imatges a la galeria sobre aquest viatge: Si

Llegir 8629 vegades
Més en aquesta categoria: Pirineus francès i català »
Inicieu sessió per enviar comentaris

Cercador

Alguns viatges

  • El pantà de Sau +

    ¿Quién dijo que las AC sólo son para vacaciones, puentes, o fines de semana? ¿Qué pasa con el resto del año? ¿Y esos días fríos y cortos? Pues nada nada, Llegir més
  • Pirineus francesos +

    El més ràpid per anar al Circ de Gavarnie és entrar per Viella o per Bielsa. Nosaltres volíem veure el Port de Puymorens, hi tenim bon record, així que vam Llegir més
  • Rupit +

    La sortida de cap de setmana a Rupit la vam protagonitzar alguns "Totcampinguistes". En aquesta ocasió tots erem autocaravaneros: RABOGA (Ramon, M José, Arnau i Ariadna), CALA (Cala, Sílvia, Ona Llegir més
  • La Vall de Camprodón +

    Vam decidir passar el dia fora i vam triar La Vall de Camprodon, doncs la muntanya sempre és maca. Són les 8 del matií quan sortim de Prats, direcció St. Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25

El butlletí