Que els discapacitats poden pertànyer a la família autocaravanista sembla una obvietat, en canvi és ben visible que no és tingut en compte per una gran part dels establiments de càmping.
Fora dels països nòrdics i alguns països del centre d'Europa, la gran majoria no han desenvolupat una política per atraure aquest important col·lectiu de clients. Tant els parcs de càmpings com certs complexos turístics no tenen un criteri apropiat. En general no tenen directrius clares sobre aquest assumpte, una mostra de falta de respecte cap a un col·lectiu de clients que mereixen la mateixa consideració que qualsevol altre usuari.
Les furgonetes tipus Camper són l'opció perfecta per a les persones que volen fer del seu vehicle el seu inseparable company d'aventures tant en les seves excursions a la muntanya com en les seves vacances a la platja.
En relació amb les autocaravanes convencionals, les càmper ofereixen una major agilitat a la carretera i es converteixen en vehicles molt més funcionals en poder ser utilitzats en el dia a dia com si d'un turisme convencional es tractés.
Exteriorment, la majoria d'aquests models amb prou feines es diferencien de les versions furgó de la qual deriven, encara que, en tots els casos, ofereixen diferents configuracions interiors i fins a dos llits dobles, que permeten viure l'aventura sense preocupar-se de on pernoctar.
Volkswagen és tota una referència en el segment de les càmper. Des de la mítica T1, les originals T2, les reputades T3, les fiables T4 i les més modernes T5, el fabricant alemany sempre ha comptat amb una versió 'cotxe-llit' en la seva família de furgonetes.
La Comissió d'autocaravanes de la Federació internacional de Clubs Campistes té publicat aquest decàleg de consells als autocaravanistes:
1. L'ús de l'autocaravana inclou regles mentre es condueix com també el respecte pel veïnat quan s'està aparcat.
2. Protegeixi la naturalesa i el medi ambient. La majoria dels autocaravanistes aprecien la natura, protegint les condicions naturals mantenim un preciós manera d'entreteniment per tots els campistes.
Aquest cap de setmana més de 400 autocaravanes protestaran a Madrid perquè consideren que no reben un tracte just. Reclamen espais homologats per aparcar i es queixen de que molts ajuntaments no els deixen estacionar argumentant que no aparquen al carrer, sinó que hi acampen.
El autocaravanisme, una opció en auge que cada vegada té més usuaris.
Visitar diferents llocs i no haver de preocupar-se per trobar un lloc per dormir, menjar o descansar és només un dels avantatges de l'autocaravanisme, el sector més emergent en el món del càmping i el caravàning.
El autocaravanisme, que es va derivar de la normalització i l'estandardització de les furgonetes condicionades pels seus propietaris per viatjar i dormir, va sorgir a Europa a finals dels anys seixanta del segle passat, en països pioners com el Regne Unit, Alemanya i França. Igual que ha passat en altres sectors, Espanya, també ha anat amb retard en aquesta qüestió, i no es va sumar a la tendència fins a començaments dels noranta.
L'altre dia llegia un curiós article sobre els Stella Awards, uns premis judicials que es lliuren als EUA i que serveixen per deixar en evidència el seu sistema judicial. Entre ells trobem aquest curiós cas:
Mr Merv Grazinski, d'Oklahoma City, el novembre de 2000 es va comprar una caravana marca Winnebago, de les grans. En el seu primer viatge, estant en una aupista, va seleccionar el dispositiu que fixa una velocitat de creuer a 120 km / h i es va anar a la part de darrere a preparar un cafè, mentre el vehicle estava en marxa. No sorprèn el fet que l'autocaravana seguís recte, prengués la tangent al primer revolt i tingués un accident. Mr Grazinski, contrariat, va denunciar a Winnebago per no advertir en el manual d'ús que el programador de velocitat no és un pilot automàtic que pren corbes, frena quan és necessari i fins i tot atura el vehicle si cal.
De novetats, si visiteu el Saló veureu moltes, aquí us n'expliquem algunes. Les marques que no hi figuren no ens han atès per informar-nos de quines éren les seves novetats, no ens han donat informació, o éren només actualitzacions mínimes en teixits o colors.
Destaquem per seccions i per marques:
En autocaravanes: s'estenen com l'escuma les perfilades amb llit davanter basculant, sovint d'aixecament elèctric. Creiem que tenint una millor aerodinàmica i amb aquesta opció encara són més interessants. Els hi espera un gran futur.
Gairebé mig miler de vehicles han pernoctat aquest estiu en el recinte , un 45% més que el 2009.
L'estacionament habilitat per l'Ajuntament a Kobetamendi ha rebut aquest estiu gairebé 500 vehicles amb més de 1.200 ocupants, unes xifres que suposen un 45% d'augment respecte a l'ocupació de l'any passat.
"És tot un èxit", han explicat fonts municipals. Tant, que han decidit ampliar l'obertura de l'espai fins el proper cap de setmana per als últims endarrerits. Els registres oficials no recullen els centenars de autocaravanistes que han estacionat els seus vehicles per tota la ciutat.