Enlloc es prohibeix estacionar als vehicles d'un determinat color, però qualsevol regidor d'un poble o ciutat es veu amb el dret de saltar-se la llei i intenta limitar l'estacionament de les autocaravanes, només pel fet que ho són.
Hem trobat un interessant vídeo d'un test que va fer l'ADAC alemany, com el "nostre" RACC, que entre les seves tasques fan tests a tota mena de vehicles incloses les autocaravanes. És un test antic -2006- però on es poden veure aquests 5 models de xassís per càmpers y autocaravanes: Peugeot Boxer, Volkswagen Crafter, Ford Transit , Renault Master, Mercedes-Benz Sprinter.
Notin, el fabricant francès d'autocaravanes d'alta gamma, ha presentat a Düsseldorf 2010 un nou sistema d'obertura de finestres per caravanes i autocaravanes.
De les tres parts habituals de la finestra, un vidre substitueix ara el plàstic o policarbonat extern, i l'enfosquidor -habitualment plegable- passa a ésser ara una planxa rígida. Entre mig hi resta la mosquitera.
Les vendes del sector del caravàning es mantenen estables a Europa.
El mercat de vehicles d'oci nous va registrar unes xifres totals de 95.000 unitats durant els primers sis mesos de 2010, segons l'European Caravan Federation: 50.907 caravanes (davant les 51.973 del mateix període en 2009) i 44.456 autocaravanes (davant les 43.744 de l' any anterior).
Mercedes ha presentat la nova generació del monovolum familiar Viano ( base per al càmper Marco Polo ) que, al costat del furgó Vito, es produeixen en exclusiva a la planta de la marca alemanya a Vitòria.
L'habitual en les carreteres de tot el món és veure les autocaravanes devorant quilòmetre a quilòmetre tranquil·lament pel carril dret, sense immutar-se massa pel ritme dels altres conductors.
Sense excessos de velocitat, algunes acaben recorrent mig món i acumulant més quilòmetres que un tràiler de transport internacional.
Avui ens ha arribat un article en el que el fabricant alemany d'autocaravanes Hymer, en col.laboració amb Goldschmitt Techmobil, va voler canviar aquesta imatge en presentar al CMT 2010 (Saló Europeu de Caravanes, Motor i Turisme) a Stuttgart, la que estava destinada a convertir-se, amb el beneplàcit del Llibre Guiness dels Records, en l'autocaravana més ràpida del món.
Es tractava d'una Hymer Car (una autocaravana basada en la plataforma de la furgoneta Fiat Ducato Combi) que havia estat sotmesa a una dieta hiperproteica per part de Goldschmitt Techmobil consistent en algunes millores aerodinàmiques, pneumàtics més amples, retocs al motor 03/02 turbodièsel i l'ús d'una barreja de gas i gasoil que li permetia donar prop de 200 CV i superar la barrera dels 200 km / h. El que no deien és com subjectar tots els estris que es troben dins l'habitacle.
En els primers intents efectuats, aquesta versió racing del Hymer Car va aconseguit arribar a una velocitat màxima de 207,6 km / h, superant el rècord anterior de 191 km / h. Al mes d'Abril ho volien tornar a a provar-ho al circuit de Papenburg, on esperaven aconseguir, en presència dels comissaris del Llibre Guiness, els 230 km / h.
No hem pogut trobar si ho van aconseguir, ni si tenen comandes...de tota manera, els 207, 6 ja eren suficients per omplir l'auto de multes, a quasi tots els països europeus...
Font de la notícia original: diariomotor.com
Des de la darrera setmana de juliol la Unitat de Vigilància de Platges de la Guàrdia Urbana ha controlat la presència de 64 autocaravanes estacionades al pàrquing del Fortí de la Reina i la Guàrdia Urbana ha imposat deu denúncies a tota la costa, després de comprovar que havien passat dos dies en el mateix punt.
La Mancomunitat de Municipis del Llevant d'Almeria continua la seva aposta pel turisme d'autocaravanes, i és que després de la bona acollida que van tenir les jornades que es van celebrar recentment al teatre municipal 'Rafael Alberti' de Huércal-Overa es pensa en posar en marxa de cara a l'hivern una cita similar.