Entrada en vigor de la lectura E-OBD a les ITV

pegatina itv

Des del 10 de setembre, és d'obligada aplicació la prova complementària a través del sistema de lectura E-OBD en la inspeción Tècnica de Vehicles (ITV), la missió és recollir dades de l'estat i funcionament dels diferents elements del sistema de tractament de emissions dels vehicles.

Una incorporació que se suma als canvis establerts en l'última reforma de la ITV el passat mes de maig.

Es tracta d'una comprovació complementària a l'actual a través de connector OBD del vehicle que sol estar ubicat pròxim a la zona de comandaments de conductor. Es realitzarà la lectura E-OBD als tots els vehicles fabricats a partir de 2006 (vehicles lleugers Euro 5 i Euro 6 i vehicles pesants Euro 6), per tant inclou furgonetes i autocaravanes.

La lectura E-OBD constitueix una prova complementària (no substitueix) a les proves convencionals de gasos d'emissió/opacitat, que es continuaran realitzant, adaptant-les a les noves tecnologies. Per aquesta nova prova, únicament en el cas de defectes en la lectura de la centraleta E-OBD serà rebutjat el vehicle.

Rodrigo Radovan, Director d'expansió i desenvolupament de negocio del Grupo TÜV Rheinland a Espanya, respon a questions sobre aquesta nova normativa i com afecta al mon del caravaning.

Font original: Autocaravanas.es.